Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τη διαδικτυακή εμπειρία σας. Mε τη χρήση του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης τους. Μάθετε περισσότερα

10 Superfoods που Βελτιώνουν την Υγεία

Συγραφέας admin 10/10/2018 0 Σχόλια Άρθρα Διατροφής,

Για την υψηλή θρεπτική αξία των υπερτροφών έχουμε ακούσει πολλά! Οι υπερτροφές είναι μια ειδική κατηγορία τροφίμων φυσικής προέλευσης, οι οποίες συγκεντρώνουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών πολύτιμων για την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού.

Ακόμα και μικρή ποσότητα κατανάλωσης υπερτροφών προσφέρει τεράστια ποσότητα ευεργετικών θρεπτικών συστατικών όπως αντιοξειδωτικά, πολυφαινόλες, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. 

Μια διατροφή πλούσια σε υπερτροφές βοηθά επίσης στη μείωση του κινδύνου χρόνιων ασθενειών όπως καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικά επεισόδια και καρκίνο. Πολλά κοινά τρόφιμα, όπως οι γλυκοπατάτες, ο σολομός, τα καρύδια, τα μπορούν να θεωρηθούν υπερτροφές, αλλά υπάρχουν και άλλα εξωτικά τρόφιμα που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία.

Φυσικά ο καθένας πιθανότατα έχει την αγαπημένη του υπερτροφή, όμως ένα πράγμα είναι σίγουρο. Η ενσωμάτωση των υπερτροφών στη διατροφή μπορεί να βελτιώσει την υγεία, εάν καταναλώνονται σε τακτική βάση. Ας δούμε όμως 11 υπερτροφές που βελτιώνουν την υγεία:


Acai berry

Προέλευση: Νοτιοαφρικάνικος φοίνικας

Πλούσιο σε: Αντιοξειδωτικά, υγιεινά λιπαρά, φυτικές ίνες

Οφέλη: Βοηθά στην καρδιαγγειακή υγεία και το πεπτικό σύστημα, κατά της γήρανσης

Tip: Προσθέστε acai σε μορφή πολτού σε smoothies και επιδόρπια για να εμπλουτίσετε με ενέργεια και αντιοξειδωτικά τη διατροφή σας.

 

Σπόροι Chia

Προέλευση: Φυτά Κεντρικής Αμερικής

Πλούσιοι σε: Λιπαρά οξέα, ασβέστιο, πρωτεΐνες

Οφέλη: Ενέργεια, πεπτικό σύστημα, χοληστερόλη

Tip: Αν το αναμείξετε με νερό, θα δημιουργήσετε ένα θρεπτικό gel που μπορεί να αντικαταστήσει τα αυγά σε ορισμένες συνταγές. Καλή πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων για άτομα που δεν καταναλώνουν ψάρια.

 

Κακάο

Προέλευση: Νότια και Κεντρική Αμερική

Πλούσιο σε: Αντιοξειδωτικά, μαγνήσιο, πολυφαινόλες

Οφέλη: Κατάθλιψη, καρδιαγγειακή υγεία, βελτιώνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και την καρδιά.

Tip: Επιλέξτε σοκολάτα με μεγάλη περιεκτικότητα σε κακάο για μέγιστα οφέλη.

 

Φύκια

Προέλευση: Αλμυρό νερό

Πλούσια σε: Βιταμίνες, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, ιώδιο, ψευδάργυρο

Οφέλη: Κυτταρικός μεταβολισμός, καρδιαγγειακή υγεία, λειτουργία του θυρεοειδούς

Tip: Η επαρκής πρόσληψη μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από την ακτινοβολία.

 

Λάδι Καρύδας

Προέλευση: Αποξηραμένη καρύδα

Πλούσιο σε: Γαλακτικό οξύ, φυτικές ίνες

Οφέλη: Πεπτικό σύστημα, καρδιαγγειακή υγεία, απώλεια βάρους, λειτουργία ανοσοποιητικού

Tip: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τοπικά για να βοηθήσει στη θεραπεία λοιμώξεων.

 

Maca

Προέλευση: Περουβιανό λαχανικό

Πλούσια σε: Αμινοξέα, βιταμίνες, ένζυμα

Οφέλη: Ορμονική λειτουργία, λίμπιντο, πνευματική λειτουργία, αντοχή, ώθηση της ενέργειας

Tip: Προσθέστε Maca σε σκόνη στο πρωινό smoothie ή στα δημητριακά σας για αύξηση ενέργειας.

 

Goji Berries

Προέλευση: Κινέζικοι θάμνοι

Πλούσια σε: Αμινοξέα, αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C

Οφέλη: Ανοσοποιητική λειτουργία, ψυχική λειτουργία, καρδιαγγειακή υγεία

Tip: Τα goji berries έχουν περισσότερη βιταμίνη C αναλογικά με το βάρος του από οποιαδήποτε άλλη τροφή.

 

Μέλι Manuka

Προέλευση: Μέλισσες στη Νέα Ζηλανδία που γονιμοποιούν το θάμνο Manuka

Πλούσιο σε: Ένζυμα, υπεροξείδιο του υδρογόνου, πρωτεΐνες

Οφέλη: Επούλωση τραυμάτων, έλκη στομάχου, καούρες

Tip: Μια κουταλιά της σούπας μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του πονόλαιμου και σε έλκη του στόματος.

 

Σπιρουλίνα

Προέλευση: μπλε-πράσινα φύκια

Πλούσια σε: Αντιοξειδωτικά, ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο

Οφέλη: Ενέργεια, ανοσοποιητικό, απώλεια βάρους

Tip: Μπορεί να βοηθήσει σε προβλήματα μεταβολισμού, καρδιακής υγείας, αγχώδεις διαταραχές, κατάθλιψη, αλλά και διαταραχές διάσπασης προσοχής.

 

Κινόα

Προέλευση: Από την περιοχή των Άνδεων, στη νότια Αμερική, όπου και άρχισε να καλλιεργείται πριν 3000-4000 χρόνια για κατανάλωση από τους ανθρώπους. 

Πλούσια σε: Βιταμίνες και μέταλλα, αντιοξειδωτικά, υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, πηγή ινών

Οφέλη: Ιδανικό για άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη, χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης (συμβάλλει στον έλεγχο του σακχάρου), μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους

Tip: Είναι εύκολο να ενσωματωθεί στη διατροφή, καθώς μαγειρεύεται γρήγορα και συνδυάζεται με πολλά φαγητά.

Σχόλιο